Wdrożenia RODO

Wspieramy wdrażanie RODO.
Pomagamy w dostosowaniu procesów biznesowych, systemów informatycznych oraz dokumentacji.

Audyt i wdrożenie wymogów RODO

Zajmujemy się kompleksowym wsparciem podczas dostosowania organizacji Klienta do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
W ramach usługi przeprowadzamy szczegółowy audyt,
który obejmuje:

  • Identyfikację procesów przetwarzania danych osobowych, weryfikację aktualnego stanu zgodności z RODO oraz sprawdzenia poziomu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych
  • Przygotowanie szczegółowego planu prac wdrożeniowych, które pozwolą uzyskać formalną i operacyjną zgodność z RODO
  • Propozycje rozwiązań dla wyłonionych w toku postępowania audytowego problemów i nieprawidłowości
  • Wdrożenie zaproponowanych rozwiązań bezpośrednio w organizacji. Każdy klient otrzyma od nas dedykowaną, kompletną dokumentację ochrony danych osobowych

Jesteśmy też gotowi przejąć zadania Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IOD) w ramach outsourcingu i
na bieżąco wspierać organizację w czynnościach
związanych z przetwarzaniem danych osobowych.

W ramach usługi wdrożenia wykonujemy:

  • Audyt zgodności z RODO
  • Audyt częściowy (inwentaryzacja procesów przetwarzania danych w wybranych działach organizacji – dział HR, dział marketingu)
  • Audyt Bezpieczeństwa Systemów IT
  • Audyt wykonany po zakończeniu procesu wdrożenia RODO

Dokumentacja RODO

Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO)
nałożyło na organizacje restrykcyjny obowiązek dokumentowania czynności przetwarzania danych. Poprawnie przygotowana dokumentacja zabezpiecza administratorów danych na wypadek kontroli i jest poświadczeniem zgodności prowadzonych działań na danych osobowych z wymogami rozporządzenia.

W ramach usługi opracujemy komplet dokumentów dostosowywanych do rodzaju prowadzonej działalności
i przeprowadzonych w jej ramach procesów
przetwarzania danych osobowych.

W skład dedykowanej dokumentacji wchodzi m.in.:

  • Polityka ochrony danych osobowych
  • Polityka bezpieczeństwa danych osobowych
  • Polityka prywatności w serwisie internetowym
  • Polityka wyboru podmiotu przetwarzającego dane osobowe
  • Procedura oceny ryzyka i oceny skutków przetwarzania danych (PIA, Privacy by Design, Privacy by Default )
  • Procedura cyklicznych audytów procesów przetwarzania danych oraz aktualizacji dokumentacji i procedur ochrony danych osobowych
  • Procedura powołania IOD
    • Procedurę ustalenia obowiązku bądź braku obowiązku
    • Wzory dokumentu wyznaczenia IOD
  • Procedura retencji danych osobowych
  • Procedura realizacji praw osób, których dane dotyczą
  • Procedura notyfikacji naruszeń ochrony danych osobowych
    • Procedurę informowania o naruszeniu ochrony danych w wewnętrznych strukturach firmy
    • Procedurę zgłaszania naruszeń ochrony danych osobowych do organu nadzorczego
  • Instrukcja zarządzania systemami informatycznymi
  • Wzór rejestru czynności przetwarzania
  • Wzór rejestru kategorii czynności przetwarzania
  • Wzory klauzul informacyjnych
  • Wzory klauzul zgody
  • Wzory umów powierzenia przetwarzania danych osobowych
  • Wzory dotyczące przetwarzania danych pracowników
    • Broszury informacyjne dla pracowników na temat obowiązków wynikających z RODO)
    • Dokumenty pracownicze (kwestionariusze osobowe, oświadczenia o zachowaniu danych osobowych w poufności)
    • Ewidencję osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych
    • Monitoring pracowniczy
    • Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych dla każdego pracownika

Analiza ryzyka i wdrożenia

Zorganizowanie harmonijnego procesu analizy ryzyka
w organizacji jest podstawowym elementem systemu ochrony danych osobowych. W tym celu wykonuje się ocenę ryzyka oraz ocenę skutków dla ochrony danych,
które wymagają poznania szczegółów dotyczących przeprowadzonych operacji przetwarzania danych oraz środowiska, w którym przetwarzanie się odbywa.

Nasza oferta obejmuje przygotowanie oceny ryzyka,
w tym opracowanie środków zabezpieczenia i bezpieczeństwa mających zapewnić ochronę danych osobowych, ze szczególnym uwzględnieniem praw
i interesów osób, których dane dotyczą. Dzięki analizie ryzyka dowiedzą się Państwo, jakie rodzaje zabezpieczeń należy stosować w organizacji, jakie obszary są kluczowe oraz jakie działania należy podjąć, aby zapewnić stan zgodności z RODO i jednocześnie zachować bezpieczeństwo prawne.

W ramach usługi wykonujemy:

  • Analizę ryzyka związanego z bezpieczeństwem przetwarzania danych osobowych
  • Analizę ryzyka związaną z realizacją obowiązku Privacy by Design
  • Analizę ryzyka związaną z wpływem przetwarzania na prywatność
  • Ocenę ryzyka przetwarzania danych osobowych
  • Ocenę skutków przetwarzania danych osobowych
  • Opracowanie wewnętrznego systemu ryzyka w organizacji

Outsourcing
funkcji IOD

Outsourcing funkcji Inspektora Danych Osobowych
polega na powierzeniu utrzymania obszaru ochrony
danych osobowych w stanie zgodności z RODO
podmiotowi zewnętrznemu. Jej celem jest podniesienie efektywności procesów związanych z przetwarzaniem danych osobowych, a także odciążenie przedsiębiorstw
i organów publicznych od obowiązków związanych
z ochroną danych osobowych. Udzielamy również kompleksowego wsparcia Inspektorom Ochrony Danych Osobowych zatrudnionym wewnątrz organizacji.

W ramach outsorcingu oferujemy:

  • Prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony danych osobowych
  • Nadzór nad aktualizacją/opracowaniem procedur przetwarzania danych osobowych w organizacji, bezpieczeństwa informacji i bezpieczeństwa IT
  • Wsparcie organizacji w zapewnieniu przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych,
  • Bieżące wsparcie prawne i informowanie o zmianach w prawie dotyczących ochrony danych osobowych,
  • Pomoc w prowadzeniu rejestru czynności przetwarzania danych osobowych
  • Przejęcie funkcji IOD

Zalety powołania Inspektora Ochrony Danych Osobowych w ramach outsourcingu:

Gwarancja utrzymania stanu zgodnego z RODO

Więcej czasu na rozwój
przedsiębiorstwa

Optymalizacja
kosztów przedsiębiorstwa

Wsparcie osoby
z wiedzą i doświadczeniem

Dostępność dostosowana
do potrzeb danej organizacji

Skontaktuj
się z nami

  • Poniedziałek-piątek
    8:00-16:00
  • Adres
    ul. Poznańska 62/60
    60-653 Poznań
  • Kontakt
    biuro@ochronadanych-rodo.pl
    697 523 735
  • NIP
    599 270 73 94


    Dane osób korzystających z formularza kontaktowego przetwarzane są wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu kontaktowym (podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora).

    Państwa dane będą przetwarzane nie dłużej, niż przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, a po tym czasie mogą być przetwarzane do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń.

    Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do udzielenia odpowiedzi na pytanie zawarte
    w formularzu kontaktowym.

    Mają Państwo prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec sprostowania, a także prawo do przenoszenia swoich danych
    oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
    WIĘCEJ