Polityka prywatności
Drogi Użytkowniku!
Żeby móc dostarczać Ci materiały wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy Państwa zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Dlatego też poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje o zasadach przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych, które są wykorzystywane przez nasz Serwis. Jednocześnie zapewniamy, że korzystając z elektronicznych usług Serwisu Ochrona Danych RODO Państwa dane są bezpieczne, a ich przetwarzanie będzie zgodne z obowiązującym prawem.
Administrator Danych Osobowych
Ochrona Danych RODO Magdalena Bernacka
ul. Poznańska 62 m. 60
60–853 Poznań
NIP: 599 270 73 94
We wszystkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych możecie Państwo kontaktować się z Administratorem, pisząc bezpośrednio na adres biuro@ochronadanych-rodo.pl lub na adres korespondencyjny ul. Poznańska 62 m. 60, Poznań 60 – 853.
Dane osobowe i prywatność
- Za dane osobowe, uważa się informacje dotyczące Użytkownika, przekazane przez Użytkowników dobrowolnie, za pośrednictwem formularzy elektronicznych dostępnych na stronie internetowej. Ochrona Danych RODO może przetwarzać następujące dane osobowe: imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i poczty elektronicznej, a także NIP). Administrator gromadzi i wykorzystuje dane osobowe wyłącznie w celu świadczenia usług oferowanych w Serwisie, w szczególności w celu realizacji umowy oraz podjęcia działań niezbędnych przed jej zawarciem.
- Ochrona Danych RODO zbiera dane osobowe dobrowolnie podane przez Użytkownika. W pewnych przypadkach niepodanie danych może spowodować brak możliwości świadczenia w zakresie w jakim nie mogą być one świadczone dla anonimowego Użytkownika.
- Użytkownik może wyrazić dobrowolną zgodę na przetwarzanie danych osobowych podanych w formularzach w celach marketingowych, poprzez zaznaczenie stosownych zgód w części formularza opisanego jako zgody formalne. Zgody będą przetwarzane do czasu ich odwołania.
- Dane osobowe są zbierane bezpośrednio od Użytkowników i są przetwarzane przez Ochronę Danych RODO w następujących celach, na następujących podstawach i okresach oraz w następującym zakresie:
- Wykonania umowy sprzedaży produktów i usług w Sklepie internetowym, w tym wystawienia i przesłania Klientowi faktury dokumentującej zakup towarów i usług, zgodnie z regulaminem Sklepu internetowego. W przypadku skutecznego zrealizowania zamówienia przez Ochronę Danych RODO, wyżej wymienione dane będą przechowywane przez okres 5 lat od początku roku następującego po roku, w którym transakcje, zostały ostatecznie zakończone (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
- Wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W przypadku skutecznego zrealizowania zamówienia, wyżej wymienione dane będą przechowywane przez okres 5 lat od początku roku następującego po roku, w którym transakcje, zostały ostatecznie zakończone.
- Wykonania umowy świadczenia usług prawnych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W przypadku skutecznego wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia umowy, wyżej wymienione dane będą przechowywane przez okres 5 lat od początku roku następującego po roku, w którym transakcje, zostały ostatecznie zakończone.
- Rozpatrywania składanych skarg i reklamacji oraz optymalizacji świadczeń Ochrony Danych RODO (art. 6 ust. 1 lit. f). Wyżej wymienione dane będą przechowywane przez okres 1 roku po upływie terminu rękojmi lub rozpatrzenia reklamacji.
- Ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane będą przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń (Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego termin przedawnienia dla roszczeń związanych prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi 3 lata, a dla umowy sprzedaży 2 lata).
- Prowadzenia ksiąg rachunkowych. Dane są przechowywane przez okresy wskazane przepisami prawa, dokumenty rozliczeniowe dla celów podatkowych będą przechowywane przez okres 5 lat od początku roku następującego po roku, w którym transakcje, zostały ostatecznie zakończone. (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
- Udzielenia odpowiedzi na korespondencję przesłaną w formie formularza kontaktowego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Państwa dane będą przetwarzane nie dłużej, niż przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, a po tym czasie mogą być przetwarzane do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
- Podejmowania innych działań wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Ochrony Danych RODO ze szczególnym uwzględnieniem działań reklamowych i marketingowych oraz w celu przesłania Użytkownikowi zamówionego newslettera (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W przypadku działań marketingowych bez wykorzystania środków komunikacji elektronicznej, dane osobowe będą przetwarzane do czasu wyrażenia przez Użytkownika sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych.
- Użytkownik może wyrazić dobrowolną zgodę na przetwarzanie danych osobowych podanych w formularzach w celach marketingowych – pod warunkiem, że Użytkownik zaznaczył zgodę na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). W przypadku działań marketingowych z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej dane osobowe będą przetwarzane do czasu wyrażenia przez Użytkownika sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych.
- Administratorem danych osobowych podanych w art. 4 punkt „a” – „i” jest Usługodawca.
Podstawa przetwarzania danych osobowych
- Podstawą przetwarzania danych jest umowa pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem, do której zawarcia dochodzi wskutek akceptacji Regulaminu i dla wykonania której przetwarzanie danych jest niezbędne. Osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych, w związku z subskrypcją newslettera lub prawnie uzasadnione interesy realizowane są przez Administratora, lub przez osobę trzecią.
Odbiorcy danych osobowych
- Odbiorcami danych osobowych są podmioty świadczące usługi hostingu, serwisu oraz księgowe. Dane mogą być także udostępnione na żądanie podmiotów upoważnionych do tego na podstawie przepisów prawa.
- W oparciu o dane osobowe Użytkowników, Administrator nie będzie podejmował wobec Użytkowników zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
- Administrator nie zamierza przekazywać danych Użytkowników do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
- W przypadku skorzystania przez Użytkownika z płatności elektronicznych wszelkie dane podane po przejściu na stronę operatora płatności pozostają wyłącznie w jego bazie i w żaden sposób nie są dostępne lub przechowywane przez Administratora.
Usługa Newsletter
- W celu korzystania z usługi Newsletter Użytkownik jest zobowiązany podać swój adres e-mail za pośrednictwem formularza zapisu do newslettera. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do realizacji celu jakim jest świadczenia usługi newslettera.
- Zgodę, którą wyraża Użytkownik podając swój adres e-mail, jest zamówieniem informacji handlowej z art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.
- W celu zapisania się do usługi Newslettera Użytkownik zobowiązany jest do wypełnienia formularza Newsletter i kliknięcia w przycisk potwierdzający zapis. Następnie zostanie poproszony o odebranie wiadomości elektronicznej przesłanej na podany adres e-mail z linkiem aktywacyjnym i potwierdzenie chęci zapisu poprzez kliknięcie na link aktywacyjny wskazany w wiadomości e-mail.
- Administrator świadczy usługę newslettera bezpłatnie.
- Dane są przechowywane przez czas prowadzenia przez nas działań marketingowych, do momentu skutecznego wniesienia sprzeciwu, albo odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na podany przez Panią/Pana adres e-mail. Odwołanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
- Użytkownik jest uprawniony do wypowiedzenia usługi Newsletter w każdej chwil poprzez wypisanie się z listy subskrybentów Administratora. Dokona tego przez kliknięcie w wiadomości e-mail otrzymanej od Administratora w link dezaktywacyjny np. o treści „wypisz się”. Może też zrobić to w inny dogodny dla niego sposób, np. poprzez kontakt z Administratorem.
- W przypadku złożenia przez Użytkownika reklamacji, Administrator ustosunkuje się do niej w terminie 14 dni roboczych, poprzez przesłanie odpowiedzi drogą elektroniczną na podany przez Użytkownika adres e-mail.
Polityka COOKIES
- W przypadku złożenia przez Użytkownika reklamacji, Administrator ustosunkuje się do niej w terminie 14 dni roboczych, poprzez przesłanie odpowiedzi drogą elektroniczną na podany przez Użytkownika adres e-mail.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu Ochrona Danych RODO z siedzibą w Poznaniu (60-853), ul. Poznańska 62 m. 60.
- Administrator wykorzystuje pliki cookies przede wszystkim w celu dostarczania Użytkownikowi usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy jakości tych usług.
- W ramach Serwisu Administrator stosuje następujące typy plików cookies:
- Cookies sesyjne – pliki tymczasowe potrzebne do prawidłowego działania Strony. Po zakończeniu sesji danej przeglądarki lub wyłączeniu komputera zapisane informacje są usuwane z pamięci urządzenia końcowego Użytkownika do czasu opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z komputerów.
- Cookies trwałe – przechowywane są w pamięci urządzenia końcowego Użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania lub wygaśnięcia. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala jednak na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych.
- Mechanizm cookies jest bezpieczny dla komputerów, w szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do komputerów Użytkowników wirusów lub innego niechcianego oprogramowania. Pliki te nie powodują również zmian w ustawieniach Państwa komputera.
- Jeżeli Użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą jednak wpłynąć na niektóre funkcje dostępne na stronie internetowej.
Państwa uprawnienia:
- Użytkownikowi przysługują następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do treści danych,
- prawo do sprostowania danych,
- prawo do usunięcia danych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
- żądania przeniesienia danych do innego administratora,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
- Jeżeli uznają Państwo, że przetwarzając dane osobowe naruszamy przepisy RODO, to przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- W oparciu o Państwa dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Państwa zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania. Niemniej jednak korzystamy z plików cookies oraz innych systemów rejestrujących ruch na naszej stronie.
- Każdy Klient może odwołać swoją zgodę na przetwarzanie danych do celów marketingowych w dowolnym momencie, np. wysyłając e-mail z na adres: biuro@ochronadanych-rodo.pl lub w sposób analogiczny do sposobu, w jaki udzielił zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych. Wolę cofnięcia zgody możecie Państwo wyrazić w dowolny sposób, jedynym warunkiem jest, aby dotarła ona do naszej wiadomości.
Bezpieczeństwo danych
- Usługodawca gwarantuje poufność wszystkich przekazanych mu danych osobowych.
- Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich osób trzecich.
- Administrator gromadzi informacje dotyczące interakcji ze Sklepem i usługami w tym: informacje dotyczące komputera i logowania tzw. logi systemowe zawierające datę, czas wizyty i numer IP komputera, z którego nastąpiło połączenie oraz dane na temat statystyki oglądalności stron, ruchu do i do poszczególnych witryn. Powyższe działania mają na celu udoskonalenie strony internetowej oraz dostosowanie go do potrzeb Klientów.
Postanowienia końcowe
Niniejsza Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana o czym Administrator poinformuje Użytkowników.