Polityka prywatności

Drogi Użytkowniku!

Żeby móc dostarczać Ci materiały wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy Państwa zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Dlatego też poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje o zasadach przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych, które są wykorzystywane przez nasz Serwis. Jednocześnie zapewniamy, że korzystając z elektronicznych usług Serwisu Ochrona Danych RODO Państwa dane są bezpieczne, a ich przetwarzanie będzie zgodne z obowiązującym prawem.

Administrator Danych Osobowych

Ochrona Danych RODO Magdalena Bernacka
ul. Poznańska 62 m. 60
60–853 Poznań
NIP: 599 270 73 94

We wszystkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych możecie Państwo kontaktować się z Administratorem, pisząc bezpośrednio na adres biuro@ochronadanych-rodo.pl lub na adres korespondencyjny ul. Poznańska 62 m. 60, Poznań 60 – 853.

Dane osobowe i prywatność

  1. Za dane osobowe, uważa się informacje dotyczące Użytkownika, przekazane przez Użytkowników dobrowolnie, za pośrednictwem formularzy elektronicznych dostępnych na stronie internetowej. Ochrona Danych RODO może przetwarzać następujące dane osobowe: imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i poczty elektronicznej, a także NIP). Administrator gromadzi i wykorzystuje dane osobowe wyłącznie w celu świadczenia usług oferowanych w Serwisie, w szczególności w celu realizacji umowy oraz podjęcia działań niezbędnych przed jej zawarciem.
  2. Ochrona Danych RODO zbiera dane osobowe dobrowolnie podane przez Użytkownika. W pewnych przypadkach niepodanie danych może spowodować brak możliwości świadczenia w zakresie w jakim nie mogą być one świadczone dla anonimowego Użytkownika.
  3. Użytkownik może wyrazić dobrowolną zgodę na przetwarzanie danych osobowych podanych w formularzach w celach marketingowych, poprzez zaznaczenie stosownych zgód w części formularza opisanego jako zgody formalne. Zgody będą przetwarzane do czasu ich odwołania.
  4. Dane osobowe są zbierane bezpośrednio od Użytkowników i są przetwarzane przez Ochronę Danych RODO w następujących celach, na następujących podstawach i okresach oraz w następującym zakresie:
    1. Wykonania umowy sprzedaży produktów i usług w Sklepie internetowym, w tym wystawienia i przesłania Klientowi faktury dokumentującej zakup towarów i usług, zgodnie z regulaminem Sklepu internetowego. W przypadku skutecznego zrealizowania zamówienia przez Ochronę Danych RODO, wyżej wymienione dane będą przechowywane przez okres 5 lat od początku roku następującego po roku, w którym transakcje, zostały ostatecznie zakończone (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
    2. Wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W przypadku skutecznego zrealizowania zamówienia, wyżej wymienione dane będą przechowywane przez okres 5 lat od początku roku następującego po roku, w którym transakcje, zostały ostatecznie zakończone.
    3. Wykonania umowy świadczenia usług prawnych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W przypadku skutecznego wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia umowy, wyżej wymienione dane będą przechowywane przez okres 5 lat od początku roku następującego po roku, w którym transakcje, zostały ostatecznie zakończone.
    4. Rozpatrywania składanych skarg i reklamacji oraz optymalizacji świadczeń Ochrony Danych RODO (art. 6 ust. 1 lit. f). Wyżej wymienione dane będą przechowywane przez okres 1 roku po upływie terminu rękojmi lub rozpatrzenia reklamacji.
    5. Ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane będą przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń (Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego termin przedawnienia dla roszczeń związanych prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi 3 lata, a dla umowy sprzedaży 2 lata).
    6. Prowadzenia ksiąg rachunkowych. Dane są przechowywane przez okresy wskazane przepisami prawa, dokumenty rozliczeniowe dla celów podatkowych będą przechowywane przez okres 5 lat od początku roku następującego po roku, w którym transakcje, zostały ostatecznie zakończone. (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
    7. Udzielenia odpowiedzi na korespondencję przesłaną w formie formularza kontaktowego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Państwa dane będą przetwarzane nie dłużej, niż przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, a po tym czasie mogą być przetwarzane do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
    8. Podejmowania innych działań wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Ochrony Danych RODO ze szczególnym uwzględnieniem działań reklamowych i marketingowych oraz w celu przesłania Użytkownikowi zamówionego newslettera (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W przypadku działań marketingowych bez wykorzystania środków komunikacji elektronicznej, dane osobowe będą przetwarzane do czasu wyrażenia przez Użytkownika sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych.
    9. Użytkownik może wyrazić dobrowolną zgodę na przetwarzanie danych osobowych podanych w formularzach w celach marketingowych – pod warunkiem, że Użytkownik zaznaczył zgodę na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). W przypadku działań marketingowych z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej dane osobowe będą przetwarzane do czasu wyrażenia przez Użytkownika sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych.
  1. Administratorem danych osobowych podanych w art. 4 punkt „a” – „i” jest Usługodawca.

Podstawa przetwarzania danych osobowych

  1. Podstawą przetwarzania danych jest umowa pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem, do której zawarcia dochodzi wskutek akceptacji Regulaminu i dla wykonania której przetwarzanie danych jest niezbędne. Osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych, w związku z subskrypcją newslettera lub prawnie uzasadnione interesy realizowane są przez Administratora, lub przez osobę trzecią.

Odbiorcy danych osobowych

  1. Odbiorcami danych osobowych są podmioty świadczące usługi hostingu, serwisu oraz księgowe. Dane mogą być także udostępnione na żądanie podmiotów upoważnionych do tego na podstawie przepisów prawa.
  2. W oparciu o dane osobowe Użytkowników, Administrator nie będzie podejmował wobec Użytkowników zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
  3. Administrator nie zamierza przekazywać danych Użytkowników do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
  4. W przypadku skorzystania przez Użytkownika z płatności elektronicznych wszelkie dane podane po przejściu na stronę operatora płatności pozostają wyłącznie w jego bazie i w żaden sposób nie są dostępne lub przechowywane przez Administratora.

Usługa Newsletter

  1. W celu korzystania z usługi Newsletter Użytkownik jest zobowiązany podać swój adres e-mail za pośrednictwem formularza zapisu do newslettera. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do realizacji celu jakim jest świadczenia usługi newslettera.
  2. Zgodę, którą wyraża Użytkownik podając swój adres e-mail, jest zamówieniem informacji handlowej z art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.
  3. W celu zapisania się do usługi Newslettera Użytkownik zobowiązany jest do wypełnienia formularza Newsletter i kliknięcia w przycisk potwierdzający zapis. Następnie zostanie poproszony o odebranie wiadomości elektronicznej przesłanej na podany adres e-mail z linkiem aktywacyjnym i potwierdzenie chęci zapisu poprzez kliknięcie na link aktywacyjny wskazany w wiadomości e-mail. 
  4. Administrator świadczy usługę newslettera bezpłatnie.
  5. Dane są przechowywane przez czas prowadzenia przez nas działań marketingowych, do momentu skutecznego wniesienia sprzeciwu, albo odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na podany przez Panią/Pana adres e-mail. Odwołanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
  6. Użytkownik jest uprawniony do wypowiedzenia usługi Newsletter w każdej chwil poprzez wypisanie się z listy subskrybentów Administratora. Dokona tego przez kliknięcie w wiadomości e-mail otrzymanej od Administratora w link dezaktywacyjny np. o treści „wypisz się”. Może też zrobić to w inny dogodny dla niego sposób, np. poprzez kontakt z Administratorem.
  7. W przypadku złożenia przez Użytkownika reklamacji, Administrator ustosunkuje się do niej w terminie 14 dni roboczych, poprzez przesłanie odpowiedzi drogą elektroniczną na podany przez Użytkownika adres e-mail.

Polityka COOKIES

  1. W przypadku złożenia przez Użytkownika reklamacji, Administrator ustosunkuje się do niej w terminie 14 dni roboczych, poprzez przesłanie odpowiedzi drogą elektroniczną na podany przez Użytkownika adres e-mail.
  2. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu Ochrona Danych RODO z siedzibą w Poznaniu (60-853), ul. Poznańska 62 m. 60. 
  3. Administrator wykorzystuje pliki cookies przede wszystkim w celu dostarczania Użytkownikowi usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy jakości tych usług.
  4. W ramach Serwisu Administrator stosuje następujące typy plików cookies:
    1. Cookies sesyjne – pliki tymczasowe potrzebne do prawidłowego działania Strony. Po zakończeniu sesji danej przeglądarki lub wyłączeniu komputera zapisane informacje są usuwane z pamięci urządzenia końcowego Użytkownika do czasu opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z komputerów.
    2. Cookies trwałe – przechowywane są w pamięci urządzenia końcowego Użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania lub wygaśnięcia. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala jednak na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych.
  1. Mechanizm cookies jest bezpieczny dla komputerów, w szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do komputerów Użytkowników wirusów lub innego niechcianego oprogramowania. Pliki te nie powodują również zmian w ustawieniach Państwa komputera.
  2. Jeżeli Użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą jednak wpłynąć na niektóre funkcje dostępne na stronie internetowej.

Państwa uprawnienia:

  1. Użytkownikowi przysługują następujące uprawnienia:
    1. prawo dostępu do treści danych,
    2. prawo do sprostowania danych,
    3. prawo do usunięcia danych,
    4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
    5. żądania przeniesienia danych do innego administratora,
    6. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  1. Jeżeli uznają Państwo, że przetwarzając dane osobowe naruszamy przepisy RODO, to przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  2. W oparciu o Państwa dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Państwa zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania. Niemniej jednak korzystamy z plików cookies oraz innych systemów rejestrujących ruch na naszej stronie.
  3. Każdy Klient może odwołać swoją zgodę na przetwarzanie danych do celów marketingowych w dowolnym momencie, np. wysyłając e-mail z na adres: biuro@ochronadanych-rodo.pl lub w sposób analogiczny do sposobu, w jaki udzielił zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych. Wolę cofnięcia zgody możecie Państwo wyrazić w dowolny sposób, jedynym warunkiem jest, aby dotarła ona do naszej wiadomości.

Bezpieczeństwo danych

  1. Usługodawca gwarantuje poufność wszystkich przekazanych mu danych osobowych.
  2. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich osób trzecich.
  3. Administrator gromadzi informacje dotyczące interakcji ze Sklepem i usługami w tym: informacje dotyczące komputera i logowania tzw. logi systemowe zawierające datę, czas wizyty i numer IP komputera, z którego nastąpiło połączenie oraz dane na temat statystyki oglądalności stron, ruchu do i do poszczególnych witryn. Powyższe działania mają na celu udoskonalenie strony internetowej oraz dostosowanie go do potrzeb Klientów.

Postanowienia końcowe

Niniejsza Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana o czym Administrator poinformuje Użytkowników.